Podczas wiosennej edycji targów Wiatr i Woda – trwających w dniach 16-19 marca 2017 r. – Suzuki zaprezentuje szeroką gamę swoich produktów, w tym najnowsze silniki zaburtowe o mocy 150 i 175 KM.

Modele DF175AP i DF150AP zostały wyposażone w najnowocześniejsze technologie Suzuki, które są efektem wieloletniego doświadczenia w konstruowaniu dużych, czterosuwowych silników zaburtowych. Układ Suzuki Selective Rotation to pierwsze takie rozwiązane na skalę globalną, które umożliwia zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Prezentowane jednostki Suzuki DF175AP i DF150AP, jako pierwsze w klasie silników o mocy 150-175KM, zostały wyposażone w ten układ. W sytuacji, gdy na łodzi zamontowane są dwa silniki lub więcej, wystarczy za pomocą dedykowanego złącza zmienić kierunek obrotów śruby napędowej i zainstalować śrubę przeciwbieżną.

 

 

Dzięki kompaktowym rozmiarom i niskiej masie, te cztero-cylindrowe, rzędowe silniki DOHC zapewniają znakomite osiągi, zachowując przy tym niskie zużycie paliwa. Dodatkowo, silniki te wyposażone są w system bezkluczykowego rozruchu, który zapewnia wygodę, jak i bezpieczeństwo, ponieważ kluczyk jednocześnie pełni funkcję immobilisera.

 

Płynne i pewne sterowanie wyborem przełożenia zapewnia układ precyzyjnego sterowania Suzuki Precision Control – elektroniczny układ sterowania przepustnicą i zmianą biegów. W połączeniu z układem Suzuki Lean Burn Control, który steruje spalaniem ubogich mieszanek, uzyskano imponująco niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy i płynne przekazywanie mocy.

Wysoki współczynnik kompresji wynoszący 10.2:1 dostarcza wysokie obroty i zapewnia znakomite przyspieszenie.

Pośredni układ dolotu powietrza ogranicza przyrost temperatury zasysanej do komory spalania i zwiększa współczynnik napełnienia cylindra. Sonda lambda i czujnik spalania stukowego optymalizują efektywność spalania i przyczyniają się do stabilizacji obrotów silnika.

Silniki zaburtowe Suzuki DF175AP i DF150AP będą produkowane w japońskiej fabryce marki w mieście Toyokawa. Sprzedaż rozpocznie się w Europie w październiku 2016 roku, a następnie silniki trafią na pozostałe rynki świata.

Na stoisku Suzuki prezentowane będą silniki zaburtowe o mocy od 2,5 do 300KM, a także dwa ciekawe eksponaty, jakimi będą przekroje modelu DF140A oraz spodziny od DF300AP z systemem Suzuki Selective Rotation.

Przekrój silnika zaburtowego suzuki #outboard #engine #boat #yacht #technology #suzuki #marine #df #testyjachtow #power

Post udostępniony przez TestyJachtow (@testyjachtow.pl)

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *